در مـن زنـی زنـدگـی مـی کنـد

در مـن زنـی زنـدگـی مـی کنـد

مـرا هـزار امیـد اسـت
و
هـر هـزار تـویـی

آخرین مطالب

یادداشت 27

دوشنبه, ۲۲ آبان ۱۴۰۲، ۰۵:۱۳ ب.ظ

و اما بهار عزیزم

بهار رو پیش چند روانشناس و روان پزشک و درمانگر بردم. دوست داشتم از سلامت و بیماری روحی و روانی بهار مطمین بشم.

خب همه گفتن آی کیو بهار خوبه و فقط در بعضی رفتارهای اجتماعی عقبه و نیاز به تمرین و یادگیری داره.

و یکی از روانشناس ها پیشنهاد دادن که بهار رو مدرسه نفرستیم و تو خونه باهاش کار کنیم.این موضوع رو با مدیر و معلمشون مطرح کردم خیلی ناراحت شدن و گفتن بهار در اون حد نیست که از مدرسه ببریدش . کمی هیجان و و انرزیش زیاده که الان بعد از چند هفته داره کم کم رو به بهبودی میره. و یادگیریش هم خوبه.

از طرفی بهار هم خودش عاشق مدرسه س و هر روز انتظار میکشه که بره مدرسه. صبح ها به عشق مدرسه خودش بیدار میشه.

 

خودم یه روانشناس عالی که تهران  هست میشناسم و دوست داشتم پیش اون میبردمش ولی تا یه سال آینده نوبت خالی نداشتن و منو به دانشجوهاشون ارجاع دادن.

و بالاخره تونستم یکی از دانشجوهای خوبشونو پیدا کنم. 

خب واقعا روان درمانگری عالی بود تو همین یه هفته

خیلی تاثیر خوبی داشت.

با من در مورد مادری و رفتارها و احساسم پرسیدن نسبت به بهار و راه کارهای خوبی دادن. 

من این هفته همه راه کارها رو عملی کردم و نتیجه عالی بود.

بهار چون زود به دنیا اومد ما خیلی نسبت بهش این حس رو داشتیم که ضعیفه و بیشتر کارهاشو خودمون انجام میدادیم ولی گفتن کمک هاتون باید قطع بشه مگه در جاهای ضروری

و بهار باید مستقل و رها بشه.

و رسانه باید قطع باشه چون روی تمرکز و خلاقیتش تاثیر منفی زیاد داره.

و بزارین تو بازی کردن و ریخت و پاش آزاد باشه.

و....

کامل همه موارد این هفته اجرا شد . و هم بهار خیلی حس خوب و عالی داره و هم ما

کارهاشو بیشتر خودش انجام میده و همه بازی بدون خطر رو میتونه تو خونه انجام بده و اینکه من در مورد کارهاش و ریخت و پاش هاش زیادی باید صبور باشم و واقعا تغییر زیادی کردم.

شرایط و استرس هایی که سین بهم وارد میکرد در مورد بهار منو مجبور کرده بود که کلا یه جورایی بهار نادیده گرفته بشه.

مثلا سین میگفت حوصله ندارم و همیشه شبکه پویا روشن بود.

اسباب بازی ها بخاطر اینکه سین مدام دعوا میکرد خونه بهم ریختس و تنبلی جمع بود و ...

 

ولی دیگه قرار شد سین اگه میخواد بچه اش سالم و سلامت باشه همه چی رو تحمل کنه.

و دو سه روز اول کمی غر زد ولی محکم جلوش موندم که سلامت بچه ام رو با چیزی معاوضه نمیکنم.

و جلسات هفتگی با روان درمانگر بهار ادامه داره که ان شاا... به نتیجه دلخواه برسیم .

و اینکه فرمودن بهار باید مدرسه بره چون مشکل خیلی جدی نداره و این مشکلات کوچیک کم کم حل میشه.انشاا...

 

بهار تاندوم پاهاش سفته و باید تابستون عمل بشه و 40 الی 50 روز تو گچ باشه.

و در کل فعلا اوضاع بهار داره با روان درمانگرش پیگیری میشه.

 

2: با هر ترفندی بود سین رو راضی کردم که بریم پیش مشاور جدید

تو جلسه اعتراض و حرفهاشو نزد ولی تا رسیدیم خونه شروع کرد به غر زدن و....

که من دیگه نمیام.

ولی به هر سختی باشه این مسیر رو میرم 

من 40 الی 50 رفتار بد از سین شرح دادم

ولی اون فقط گفت همسرم دو الی سه عیب داره.

frown

ولی توصیه های جالبی نسبت بهم داشتن 

اینکه زیادی خودتو صرف همسرت کردی و چیزی ازش دریافت نکردی.

و اون همه ی محبت و کارهاتو به چشم وظیفته نگاه میکنه.

و این رو درست گفته.

 

هر چند داد و فریادش هم بی تاثیر نبود در انجام دادن همه ی کارها و وظایف

و ترسی که من ازش داشتم.

 

در هر صورت الان خیلی حس خوبی دارم , چون فهمیدم همیشه در حال خدمات دادن ( چه محبتی چه کارهای خونه و...) نباشم. و از داد و فریاد هاش هم نترسم.

 

خودم فکر میکنم دچار علاقه وسواسی شده بودم.

یعنی چی؟ یعنی اینکه همیشه سعی داشتم سین رو راضی نگه دارم . در حالی که اون مثل من رفتار نمیکرد و انتظاراتش هر روز از من بیشتر میشد. تا جایی که دیگه خودم کامل فراموش شدم.

و این یک علاقه ناسالمی هست.

و من الان انگار آزاد شدم از این علاقه وسواسی و چقدر حس رهایی دارم.

 

  • دنیـا ..

نظرات  (۱)

سلام عزیزم

فقط خدا می‌دونه که چقدررر برای بهار خوشحال شدم و عمیقا نگرانش بودم . خداروشکر 

مطمئنم اون‌قدری قوی هستی که بهار بتونه با کمک‌های تو به یه دختر قوی و مستقل و خفن تبدیل بشه . 

با توجه به نکاتی که گفتی تقریبا مطمئن شدم پیش درمان‌گر خوبی رفتی خدارو شکر . مطمئنا رزق خدا بوده که اون دانش‌جو رو پیدا کردی خیلی شاکر باش 

 

تو روابطت با همسرت هم توکل به خدا با امید جلو برو که اوضاع خیلی زود درست میشه .⚘

پاسخ:
سلام عزیزم
ممنونم خدا از ته دل خوشحالتون کنه .
انشاا... با دعاهای خیر شما
چقدر شما مهربونین❤️😍

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">